b2b website funnel

Conversie

De toegevoegde waarde van een goede B2B website

Olivier Janssen, 17 juli 2021

In een tijd zonder beurzen en netwerkborrels, twijfelen steeds meer B2B ondernemers aan hun online strategie. Om werk zitten de meesten nog niet verlegen. Maar met potentiële klanten komen ze steeds moeilijker in gesprek. Dus de sales pijplijn droogt op. Hoog tijd voor een digitale inhaalslag. Maar wat levert een nieuwe B2B website eigenlijk op?

b2b website funnel

Een goede B2B website genereert leads

Websites van succesvolle bedrijven zijn een stuk zichtbaarder dan de meeste ondernemers zich realiseren. Door simpelweg te doen waar ze goed in zijn, worden bedrijven geprezen door klanten, vermeld in vakbladen en gedeeld op sociale media. Tel daar het bord langs het voetbalveld bij op, en de link naar jouw website wordt al snel door duizenden mensen per maand gezien.

De interesse die je daarmee opwekt, resulteert in bezoekers op jouw website. Daar vertel je immers jouw verhaal. En leg je aan jouw doelgroep uit hoe je hen kan helpen. Een goede website raakt daarbij de juiste snaar. En scoort zo leads voor jouw bedrijf. Maar slaagt jouw website er niet in bezoekers te overtuigen? Dan gaat jouw concurrent er met de deal vandoor.

Een goede B2B website vergroot de zichtbaarheid van jouw bedrijf

Hoe zichtbaarder je bent, hoe groter de kans dat jouw doelgroep je weet te vinden zodra de behoefte aan jouw product of dienst ontstaat. De naam van jouw bedrijf kan zich dus niet ver genoeg verspreiden. Een goede website helpt daar op verschillende manieren bij.

Allereerst zorgt een goede website ervoor dat zoekmachines jouw propositie begrijpen. Zo word je gevonden op de juiste zoekopdrachten en word je zichtbaar voor mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Door een goede gebruikerservaring te bieden, verbetert een goede website daarnaast jouw positie in de zoekresultaten. Zaken als laadtijd, responsiveness en toegankelijkheid zijn namelijk belangrijke factoren in de algoritmes die worden gebruikt om zoekresultaten te rangschikken.

Ook stelt een goede website je in staat de zichtbaarheid van jouw bedrijf zelf te vergroten. Bijvoorbeeld door een zakelijk blog te beginnen, nieuwsbrieven te versturen of advertentiecampagnes te starten.

Een goede B2B website versterkt jouw verkoopproces

De kans dat de prospectieve klanten jouw website bezoeken is bijna 100%. Ze willen weten hoe jouw passie is ontstaan, welke resultaten je in ’t verleden behaald hebt en welk soort mensen je aanneemt. Een goede website versterkt het verhaal dat jij offline presenteert. En geeft achtergrondinformatie over alles wat voor jouw potentiële klanten van belang is.

Wil jij weten of jouw website alles in huis heeft om jouw doelgroep te overtuigen? Download dan de checklist of plan een kennismakingsconsult in via de blauwe agenda-knop rechtsonder in het scherm.